Índex del llibre:

Fitxa Llibre:

El legado bibliográfico de Roque Chabás (1844-1912) a la Universitat de València

Estudio histórico-descriptivo

M.ª Rosario Ferrer Gimeno

Col·lecció: Cinc Segles, 40

ISBN: 978-84-9134-418-6

Matèria: història, història de la ciència i documentaciò

Any ed.: 2019

Enquadernació: cartoné

Pàgines: 148

Aquest treball intenta recuperar la figura del canonge Roque Chabás com l’iniciador de la historiografia valenciana moderna i posa de manifest la seua estima per la Universitat de València en enriquir amb el seu llegat els fons de la biblioteca universitària. Amb ell es va iniciar un moviment historiogràfic de caràcter científic sobre temes valencians sustentats en estudis documentals i arqueològics, una dedicació personal que va plasmar en l’ordenació de diversos arxius.

Roque Chabás, canonge de la catedral de València, va iniciar un moviment historiogràfic de caràcter científic sobre temes valencians sustentats en estudis documentals i arqueològics, amb una dedicació personal que va plasmar en l’ordenació de diversos arxius, entre ells el de la catedral de València, o en publicacions memorables com la revista ‘El Archivo’. La preservació i difusió d’aquests documents va ocupar un lloc destacat entre les seues disposicions testamentàries en què ordenà dividir els fons en tres parts: una, la major, per a enriquir l’arxiu-biblioteca de la catedral de València; una altra, que comprenia els llibres de litúrgia i ciències eclesiàstiques, per al seu marmessor, el sacerdot Vicente Peretó Sapena, i una altra per a la Universitat de València. En aquest estudi s’analitza aquest llegat bibliogràfic a la Universitat, des de l’origen i posterior desenvolupament fins al seu estat de conservació en l’actualitat. Al mateix temps, aquest treball intenta recuperar la figura del canonge Roque Chabás com l’iniciador de la historiografia valenciana moderna i posa de manifest la seua estima per la Universitat de València en enriquir amb el seu llegat els fons de la biblioteca universitària.