El laberinto de Ockham / SDF (sense domicili fix)

Vicente Silvestre Marco / Alba Vilaplana Pérez

ISBN: 978-84-370-9058-0

Idioma: català, castellà

Coeditor: Asociación Náyade

Any ed.: 2013

Aquest volum recull els relats guanyadors del «IX Premis Universitat de València d'escriptura de creació. Narrativa breu». "El laberinto de Ockham" s'endinsa en un món narratiu mutilat on es barregen les sales d'hospitals amb dependències policials i la sordidesa dels espais delictius. En "SDF (sense domicili fix)", dues veus de dona acaben creuant les seues reflexions en un mateix espai en un emotiu retrat de la societat més injusta, més necessitada, però alhora també la més capaç.

Aquest volum recull els relats guanyadors del «IX Premis Universitat de València d'escriptura de creació. Narrativa breu». Acompanyats d'una sensació d'onírica asfíxia, en "El laberinto de Ockham ens endinsem en un món narratiu mutilat on es barregen les sales d'hospitals i les bates blanques amb les dependències policials i la sordidesa dels espais delictius. Ombra, alienació, claustrofòbia, traïció, desconcert, solitud., es barregen en una vertiginosa cocció per a donar lloc a un brancatge un de caòtiques línies. En "SDF (sense domicili fix)", dues veus de dona acaben creuant les seues reflexions en un mateix espai redemptor. Una actua des del compromís i la indignació, convençuda que la col·lectivitat, com a solidaritat, no ha de ser la utopia que es diu irrealitzable; l'altra ho fa a través d'un infernal pelegrinatge, des de la humiliació i la desesperança fins a la consecució triomfal de la seua consciència, de la seua individualitat i autoestima. Un emotiu retrat de la societat més injusta, més necessitada, però alhora també la més capaç.