Francisca Ramón Fernández

Matèria: economia

Coeditor: Vicerectorat d’Investigació

Any ed.: 2001

La Comunitat de Pescadors de El Palmar explota els recursos piscícoles de l'Albufera de València des de fa segles. Aquest dret de pesca o "redolí" va lligat a un ingrés regit per normes de caràcter consuetudinari. A través d'un estudi detallat de les actes de les Juntes de Capítols, remuntant-se a l'any 1768, es delimita el sistema d'accés, les diferents modalitats de transmissió del dret i la situació que tenen els seus titulars dins de la Comunitat.

Nota preliminar
I. LA COMUNIDAD DE PESCADORES DE EL PALMAR
1. La titularidad de la Albufera: breve referencia histórica
2. Forma de organización de la Comunidad
3. El jurat: competencias
4. Las actas de las Juntas de Capítulos
5. El ingreso y transmisión del «redolí» en la Comunidad de Pescadores de El Palmar
5.1 Un ingreso y transmisión con tintes de derecho hereditario
5.2 Otras formas de transmisión
5.3 La peculiar situación de las viudas de pescador
5.4 La situación de los nietos de pescador que sean hijos de padre no pescador
5.5 Problemática en torno al derecho a la sucesión en la Comunidad de Pescadores de El Palmar en relación con la discriminación de la mujer
II. RECAPITULACIÓN
III. CONSIDERACIONES FINALES
IV. ACTAS DE LAS JUNTAS DE CAPÍTULOS CONSULTADAS
V. APÉNDICE DOCUMENTAL

Ramón Fernández, F. [Francisca] (2001). El ingreso en la Comunidad de Pescadores de El Palmar y la transmisión hereditaria del «redolí». Universitat de València.

Ramón Fernández, Francisca. El ingreso en la Comunidad de Pescadores de El Palmar y la transmisión hereditaria del «redolí». Universitat de València, 2001.

RAMÓN FERNÁNDEZ, Francisca. El ingreso en la Comunidad de Pescadores de El Palmar y la transmisión hereditaria del «redolí». Valencia: Universitat de València, 2001. ISBN 978-84-370-5275-5.

Ramón Fernández, Francisca. El ingreso en la Comunidad de Pescadores de El Palmar y la transmisión hereditaria del «redolí». Valencia: Universitat de València; 2001. 186 p.