El 'Facet', un 'Ars Amandi' Medieval

Col·lecció: Biblioteca Sanchis Guarner

ISBN: 978-84-9883-651-6

Matèria: filologia

Submatèries: crítica i teoria literària

Idioma: català

Coeditor: Publicacions de l’Abadia de Montserrat, Institut Interuniversitari de Filologia Valenciana

Any ed.: 2014

El món medieval va generar textos d'educació sexual dirigits als escolars joves, i un dels més difosos fou el 'Facetus «Moribus et vita»'. L'única traducció extensa conservada a Europa és la catalana. Aquest volum recull l'edició i l'estudi del text, amb una àmplia secció de comentari detallat que facilita la comprensió del text i la seua contextualització.

És poc sabut que el món medieval va generar textos d'educació sexual, dirigits als escolars joves (molt joves). Els més difosos van ser el 'Pamphilus' i el 'Facetus «Moribus et vita»'. L'única traducció extensa conservada a Europa d'aquest últim és la catalana (final del XlII-primera meitat del XIV), que detalla encara més la franquesa de l'original llatí, i amb una molt extensa introducció filològica i cultural, que ajuda a comprendre l'existència d'aquesta mena de textos i la seua difusió en el món medieval. Una àmplia secció de comentari detallat facilita la comprensió del text, i alhora en proporciona la contextualització de les referències culturals; tot en un estil tan accessible als investigadors com als lectors interessats en temes culturals.