Índex del llibre:

El desarrollo local en Cuba

Obstáculos para el diseño y aplicación de políticas para un desarrollo sostenible

Indira Betancourt López

Col·lecció: Desarrollo Territorial. Serie Estudios y Documentos., 24

ISBN: 978-84-9134-212-0

Matèria: geografia

Coeditor: Instituto Interuniversitario de Desarrollo Local

Any ed.: 2018

Format: 21 x 29,7 cm.

Pàgines: 208

El treball explica en profunditat la realitat política i socioeconòmica de Cuba des del final del domini espanyol en 1898, fins a l'actualitat, aportant una anàlisi crítica del seu context en relació amb la factibilitat o no de polítiques de desenvolupament local. A més es pretén esclarir els obstacles que presenten els organismes i els actors encarregats de la gestió i aplicació d'aquestes polítiques.

El treball explica en profunditat la realitat política i socioeconòmica de Cuba, des del final del domini espanyol en 1898, fins a l'actualitat, amb la finalitat d'aportar una anàlisi crítica del seu context en relació amb la factibilitat o no de polítiques de desenvolupament local. Es pretén, a més, esclarir els obstacles que presenten els organismes i els actors encarregats de la gestió i aplicació d'aquestes polítiques; en fer-ho tractem de convertir en contrapunt d'oportunitat aquests obstacles per a detectar i proposar oportunitats per a un millor model de desenvolupament local sostenible a Cuba. L'autora construeix un relat de la situació política i social de la Cuba prerevolucionària, de les intencions inicials dels qui clamaven contra el govern del dictador Batista i que es van alçar contra un statu quo podrit per la corrupció generalitzada i la desafecció cap a les necessitats del poble cubà.