Product Documents

Matèria: filosofia

Idioma: català

Any ed.: 2006

Des de la seua publicació clandestina el 1761 aquesta obra, reeditada ja el 1767, va originar una gran polèmica, respostes erudites o irades, va ser prohibida, condemnada a la foguera i refutada per polemistes catòlics com l'abbé Bergier. Però també fou llegida amb avidesa en cercles intel·lectuals i circulà àmpliament malgrat les prohibicions. De fet, és un dels documents de referència de la filosofia materialista, de la vessant crítica i radical de la Il·lustració. Holbach ataca la causa psicològica del manteniment de la idea religiosa, el temor i la inseguretat. Per a ell, és l'existència del mal en la natura allò que ha creat les supersticions i les idees religioses. El mal -el dolor, la mort, la malaltia, és a dir, el mal com a impediment tangible a la felicitat- existeix, però té una funció necessària, perquè impulsa la humanitat a transformar-se i a progressar. La religió és un entrebanc al progrés, perquè oculta les veritables causes naturals del mal, i manté l'home en una temença contínua de la mort. Només l'estudi i l'educació permeten a l'home d'atènyer l'objectiu final que la natura ens proposa, la felicitat en aquest món.

ÍNDEX

Introducció

El cristianisme sense vels

Teodoro Peris, J. L. [Josep Lluís] (2006). El cristianisme sense vels, o examen dels principis i dels efectes de la religió cristiana. Universitat de València.

Teodoro Peris, Josep Lluís. El cristianisme sense vels, o examen dels principis i dels efectes de la religió cristiana. Universitat de València, 2006.

TEODORO PERIS, Josep Lluís. El cristianisme sense vels, o examen dels principis i dels efectes de la religió cristiana. Valencia: Universitat de València, 2006. ISBN 978-84-370-6419-2.

Teodoro Peris, Josep Lluís. El cristianisme sense vels, o examen dels principis i dels efectes de la religió cristiana. Valencia: Universitat de València; 2006. 180 p.