El cielo en la tierra

ISBN: 978-84-1118-309-3

Matèria: història

Format: 16,5 x 23 cm

Disponible en accés obert:

En el procés de renovació temàtica i metodològica experimentat per la història, els estudis sobre les dones han cobrat un protagonisme especial, i entre aquests destaquen les investigacions sobre religiositat i espiritualitat. Tant és així que, en alguns casos, el passat de les monges –sobretot en el temps de la Contrareforma– és conegut quasi millor que el dels frares. No es pot dir el mateix, però, de les filles de sant Domènec, sobretot en els territoris de l’antiga província d’Aragó i, de manera especial, en l’àmbit valencià. La seua memòria escrita va quedar dispersa –si no arrasada– a causa dels desastres bèl·lics i les convulsions polítiques contemporànies, que van condemnar a l’oblit els grans cenobis de monges establerts ací per l’orde de Predicadors. El present llibre s’ocupa d’una d’aquestes fundacions, que, sota l’advocació de ‘Corpus Christi’, va alçar a Vila-real, a la fi dels anys trenta del sis-cents, sor Inés de l’Esperit Sant –Sisternes d’Oblites en el segle–, la dominica valenciana més il·lustre de tots els temps.

Biografía

Emilio Callado Estela  (València, 1973) és doctor en Història per la Universitat de València i catedràtic de la Universitat CEU-Cardenal Herrera, el Departament de Ciències Polítiques, Ètica i Sociologia del qual dirigeix. Està al capdavant del Grup d’Investigació Església i Societat a la València Moderna, finançat per la Generalitat Valenciana i el Govern d’Espanya a través de successius projectes d’investigació. És secretari de l’Institut d’Humanitats Ángel Ayala, de l’Acadèmia d’Història Eclesiàstica de València, i de l’Institut Històric Dominicà d’Espanya. Entre els seus llibres més recents es troben ‘El cabildo de la catedral de Valencia en el siglo XVII. Crisis y conflicto" (2019) i ‘Vergel de perfectísimas flores. El convento de Corpus Christi de Carcaixent’ (2020). Coordina les col·leccions editorials Valencians en la Història de l’Església, La Catedral Il·lustrada. Església, Societat i Cultura a la València del segle XVIII, La Catedral Barroca. Església, Societat i Cultura a la València del segle XVII i La Catedral de València en el Segle XVI. Humanisme i Reforma de l’Església.

Callado Estela, E. [Emilio]El cielo en la tierra. El convento de Corpus Christi de Vila-real. Universitat de València.

Callado Estela, Emilio. El cielo en la tierra. El convento de Corpus Christi de Vila-real. Universitat de València.

CALLADO ESTELA, Emilio. El cielo en la tierra. El convento de Corpus Christi de Vila-real. Valencia: Universitat de València. ISBN 978-84-1118-309-3.

Callado Estela, Emilio. El cielo en la tierra. El convento de Corpus Christi de Vila-real. Valencia: Universitat de València; 378 p.