Product Documents

Idioma: català

Coeditor: Institut d'Estudis Catalans

Any ed.: 2014

Aquesta és una obra de pensament teòric en biologia, però també d'introducció a la biologia teòrica. Les aproximacions que el lector hi trobarà no són quantitatives, i no pretenen modelitzar els fenòmens biològics des de les matemàtiques que han servit per al desenvolupament de models en altres ciències -concretament el càlcul, que va nàixer amb Newton i Leibniz i que ha contribuït tant al desenvolupament de la física. El tipus de teorització que es desenvolupa és més qualitatiu que no quantitatiu, i es nodreix de la lògica i de la computació, la qual es pot considerar com el llenguatge formal amb més capacitat per a capturar la rica complexitat de la fenomenologia biológica. L'obra pretén mostrar que la biologia actual està més a prop que mai de la realització del somni de Goethe en què les tradicions analítiques i sintètiques convergeixen per a poder comprendre l'organisme viu en la seua totalitat.

Moya, A. [Andrés] (2014). El càlcul de la vida. Universitat de València.

Moya, Andrés. El càlcul de la vida. Universitat de València, 2014.

MOYA, Andrés. El càlcul de la vida. Valencia: Universitat de València, 2014. ISBN 978-84-370-9237-9.

Moya, Andrés. El càlcul de la vida. Valencia: Universitat de València; 2014. 126 p.