El Breviario de Martín el Humano

Un códice de lujo para el monasterio de Poblet

Josefina Planas Badenas

ISBN: 978-84-370-7611-9

Matèria: història

Submatèries: història medieval

Any ed.: 2010

El Breviari de Martí d'Aragó és una de les obres més atractives del període baixmedieval en la Corona d'Aragó. El seu estudi es revela com una tasca fonamental per a comprendre l'aparició i la difusió del gòtic internacional en dos zones geogràfiques concretes: el Principat de Catalunya i el regne de València. La possibilitat d'analitzar aquesta ambiciosa obra, s'havia plantejada ja durant la realització de la tesi de doctorat dedicada a la producció miniaturística catalana del gòtic internacional, però les limitacions imposades pel marc, tant cronològic com formal, van anul·lar qualsevol oportunitat d'incloure aquest manuscrit dintre d'un discurs coherent. Per aquest motiu, amb aquest estudi, s'aborda per vegada primera una anàlisi detallada del breviari regi, contemplant la totalitat de les il·lustracions i la seua organització semàntica.

Planas Bandenas, J. [Josefina] (2010). El Breviario de Martín el Humano. Un códice de lujo para el monasterio de Poblet. Universitat de València.

Planas Bandenas, Josefina. El Breviario de Martín el Humano. Un códice de lujo para el monasterio de Poblet. Universitat de València, 2010.

PLANAS BANDENAS, Josefina. El Breviario de Martín el Humano. Un códice de lujo para el monasterio de Poblet. Valencia: Universitat de València, 2010. ISBN 978-84-370-7611-9.

Planas Bandenas, Josefina. El Breviario de Martín el Humano. Un códice de lujo para el monasterio de Poblet. Valencia: Universitat de València; 2010. 224 p.