Product Documents

Documentació medieval de les baronies de Bunyol, Xiva i Xestalgar (1238-1344)

Manel Pastor Madalena, ed.

Col·lecció: Fonts Històriques Valencianes, 67

ISBN: 978-84-9134-282-3

Matèria: història

Submatèries: història medieval

Idioma: català

Any ed.: 2018

Pàgines: 220

E-book disponible en la teua plataforma digital habitual

Llibre en accés obert

El període d’aquest recull documental representa un tram del passat que va reunir les senyories de Bunyol i Xiva, amb Xestalgar, sota la titularitat dels comtes d’Urgell i específicament de la branca comtal nascuda del pacte-compra signat entre el darrer Ermengol i el rei Jaume el Just, materialitzat pel casament d’una reneboda del vell comte infecund i el fill segon del monarca. Els textos presents tenen com a marc de referència geogràfic una zona del País Valencià actual a ponent de la ciutat de València i de la comarca de l’Horta. Es tracta d’un territori fins ara inexplorat i, per tant, pràcticament desconegut entre els estudis medievals del regne de València i que s’han dut a terme gràcies a l’exploració feta en la sèrie «Infantis Alfonsi» entre els registres corresponents al regnat de Jaume II custodiats a l’Arxiu Reial de la Corona d’Aragó a Barcelona. El recull inclou també un grapat de documents provinents dels principals arxius valencians que contenen documentació medieval, com ara l’Arxiu de la Catedral de València o l’Arxiu del Regne de València.

Citació

Pastor Madalena, M. [Manel] (2018). Documentació medieval de les baronies de Bunyol, Xiva i Xestalgar (1238-1344). Universitat de València.

Pastor Madalena, Manel. Documentació medieval de les baronies de Bunyol, Xiva i Xestalgar (1238-1344). Universitat de València, 2018.

PASTOR MADALENA, Manel. Documentació medieval de les baronies de Bunyol, Xiva i Xestalgar (1238-1344). Valencia: Universitat de València, 2018. ISBN 978-84-9134-282-3.

Pastor Madalena, Manel. Documentació medieval de les baronies de Bunyol, Xiva i Xestalgar (1238-1344). Valencia: Universitat de València; 2018. 220 p.

Copiar al portapapeles