Discurso sobre la felicidad, (5a ed.)

Madame du Châtelet

Traducció: Alicia Martorell

Col·lecció: Feminismos

ISBN: 978-84-376-2523-2

Matèria: estudis feministes

Coeditor: Ediciones Cátedra, Instituto de la Mujer

Any ed.: 2010

Madame de Chatêlet va nàixer el 17 de desembre de 1706 en Saint-Jean-en-Greve, França, durant el regnat de Luis XIV. Des de la seua infantesa va tenir el desig de saber i va fer tots els esforços per aconseguir-ho. Émilie havia llegit, estudiat i anotat les obres dels científics de la seua època. Va estudiar les publicacions dels acadèmics per poder avaluar-les, i es va adonar que estaven plenes de prejudicis. El "Discurso sobre la felicidad" és l'obra més important de Madame du Châtelet i revela la seua filosofia de la vida i el seu tarannà epicuri. A través de les seues pàgines i a mesura en que l'autora parla de la seua pròpia experiència, s'aprecia que qui escriu és una dona que posa de manifest la seua consciència de la seua diferència respecte als homes. Aquesta edició es completa amb una selecció de la correspondència que va mantindre amb importants intel·lectuals i polítics de la seua època.

Martorell, A. [Alicia] (2010). Discurso sobre la felicidad, (5a ed.). Universitat de València.

Martorell, Alicia. Discurso sobre la felicidad, (5a ed.). Universitat de València, 2010.

MARTORELL, Alicia. Discurso sobre la felicidad, (5a ed.). Valencia: Universitat de València, 2010. ISBN 978-84-376-2523-2.

Martorell, Alicia. Discurso sobre la felicidad, (5a ed.). Valencia: Universitat de València; 2010. 216 p.