Índex del llibre:

Diccionari històric del valencià col·loquial

Segles XVII, XVIII i XIX

Joaquim Martí Mestre

Col·lecció: Biblioteca Lingüística Catalana, 29

ISBN: 978-84-370-6263-1

Matèria: filologia

Submatèries: filologia catalana

Idioma: català

Any ed.: 2006

Enquadernació: cartoné

Un diccionari històric ambiciós sobre un aspecte del lèxic menystingut fins ara: els mots, les locucions i les accepcions populars del valencià, extrets de documents, sovint inèdits, dels segles XVII-XIX. Un treball pioner dins la lexicografia catalana, dins la qual s'emmarca l'estudi de cada mot o locució, amb informació sovint ignorada pels grans repertoris catalans.

Altres formats:

eBook

Un diccionari històric ambiciós sobre un aspecte del lèxic menystingut fins ara: els mots, les locucions i les accepcions populars del valencià, extrets de textos literaris, sovint inèdits, dels segles XVII, XVIII i XIX. Sota el mot lema figuren les diverses accepcions i locucions recollides; exemples documentals ordenats cronològicament; referències a la situació dels mots en els diccionaris històrics, etimològics i normatius -respecte dels quals s'aporten moltes novetats-; referències a altres repertoris lexicogràfics i a fonts escrites i orals, i una explicació dels mecanismes i procediments de creació lèxica. És un treball pioner dins la lexicografia catalana, dins la qual l'autor emmarca l'estudi de cada mot o locució. Joaquim Martí Mestre (València, 1964) és professor de la Universitat de València. La seua activitat docent i investigadora se centra en la història de la llengua catalana i en la lexicografia històrica. Ha publicat, a més de diversos articles en revistes especialitzades, El Libre de Antiquitats de la Seu de València. Estudi i edició (València / Barcelona, 1994) i Literatura de canya i cordell al País Valencià (València, 1997).