Índex del llibre:

De la il·lusió al desencís

La Transició valenciana a través de Valencia Semanal

Carles X. Senso Vila

Col·lecció: Oberta, 227

ISBN: 978-84-370-9917-0

Matèria: història, sociologia i política

Submatèries: història contemporània

Idioma: català

Any ed.: 2017

Format: 16,5 x 23 cm.

Altres formats:

Epub

Els renovats debats sobre la Transició han mostrat que hi ha una distància important entre la construcció de la memòria i els fets reals. En els escassos anys de la Transició es configuraren moltes de les claus que definiren la realitat valenciana de les dècades següents, i és per això que es fan necessàries altres mirades revisionistes que analitzen la història amb objectivitat i equilibri. Al setmanari Valencia Semanal, que va tenir gran ressò en l’esfera política, es concentren moltes de les claus de la vida politicosocial valenciana i espanyola. Fou alhora escola de periodistes i experiment avantguardista; espectador, però també protagonista de les lluites fratricides pel poder, amb l’ascens i la caiguda de polítics històrics. Aquest estudi realitza una aproximació als esdeveniments més importants del període al País Valencià.