De la cuestión señorial a la cuestión social

Homenaje al profesor Enric Sebastià

Manuel Chust Calero, ed.

Col·lecció: Oberta, 76

ISBN: 978-84-370-5401-8

Matèria: història

Submatèries: història contemporània

Any ed.: 2002

L'obra d'Enric Sebastià representa un vertadera fita en els estudis sobre la revolució burgesa a Espanya. Les seues tesis i propostes teòriques, elaborades a partir del cas valencià, han obert una fecunda i sostinguda línia d'investigació sobre el procés revolucionari burgés a Espanya (1808-1874), que ha sigut continuada pels seus nombrosos deixebles, tant al País Valencià com a la resta de la península. En De la cuestión señorila a la cuestión social, llibre que es presenta com merescut homenatge a qui és i continua sent obligada referència de la historiografia contemporània espanyola, es reuneixen vint estudis de professors i professores que pertanyen a vuit universitats i distints centre d'ensenyament secundari que giren al voltant de quatre grans temes que han marcat la trajectòria investigadora del professor Enric Sebastià: la qüestió senyorial, la revolució burgesa i la València de Blasco Ibáñez.