Cuando las mujeres hayan desaparecido

La eliminación de las niñas en India y en Asia

Bénédicte Manier

Traducció: Magalí Martínez

Col·lecció: Feminismos

ISBN: 978-84-376-2397-9

Matèria: estudis feministes, sociologia i política

Coeditor: Ediciones Cátedra, Instituto de la Mujer

Any ed.: 2007

Actualment hi ha a Àsia cent milions menys de dones que d'homes: aquestes «dones que falten» són nenes que no han pogut néixer, que han matat poc després del seu naixement o que han deixat morir a edat primerenca. A l'Índia el dot necessari per al seu casament les converteix en una càrrega econòmica insuportable; en aquest país, però també a la Xina i en altres països asiàtics, una sèrie de prejudicis ancestrals fan que el naixement d'una nena supose un deshonor. Des de la dècada de 1980, l'ecografia i l'avortament es vénen utilitzant a gran escala per eliminar les xiquetes, produint-se el que es pot denominar un «feticidi». Això no ha fet que desapareguen, ni molt menys, l'infanticidi ni la desatenció. En un futur, Àsia haurà de gestionar una població de diverses desenes de milions d'homes solters. Mai en la història no s'havia produït semblant bretxa demogràfica. I, a la regió més poblada del món, això tindrà conseqüències socials difícils de preveure...

Mainer, B. [Bénédicte] & Martínez Solimán, M. [Magali] (2007). Cuando las mujeres hayan desaparecido. La eliminación de las niñas en India y en Asia. Universitat de València.

Mainer, Bénédicte y Martínez Solimán, Magali. Cuando las mujeres hayan desaparecido. La eliminación de las niñas en India y en Asia. Universitat de València, 2007.

MAINER, Bénédicte y MARTÍNEZ SOLIMÁN, Magali. Cuando las mujeres hayan desaparecido. La eliminación de las niñas en India y en Asia. Valencia: Universitat de València, 2007. ISBN 978-84-376-2397-9.

Mainer, Bénédicte y Martínez Solimán, Magali. Cuando las mujeres hayan desaparecido. La eliminación de las niñas en India y en Asia. Valencia: Universitat de València; 2007. 192 p.