Índex del llibre:

Constance de Salm y la modernidad de su discurso feminista

Epístolas y otros escritos (1767-1845)

Ángela Magdalena Romera Pintor

Col·lecció: Oberta, 217

ISBN: 978-84-370-9646-9

Matèria: estudis feministes

Any ed.: 2015

Aquest volum ofereix, per primera vegada a Espanya, l'estudi de Constance de Salm (1767-1845) a través de la seua vida i de la seua obra, en la qual s'analitza la defensa apassionada de la causa i dels drets de la dona. Un discurs reivindicatiu en el camp de les lletres i de les arts, que posa en relleu la modernitat d'aquesta autora que va viure l'abans i el després de la Revolució francesa.

Altres formats:

eBook

Constance de Salm (1767-1845) va ser la primera dona a ser admesa en el Liceu de les Arts, regentava el seu propi saló literari a París i havia manifestat la modernitat del seu pensament en els seus escrits signats com a «ciutadana Pipelet», nom del seu primer marit, de qui acabaria divorciant-se. Aquest volum ofereix, per primera vegada a Espanya, l'estudi de Constance de Salm a través de la seua vida i de la seua obra, en la qual s'analitza la defensa apassionada de la causa i dels drets de la dona, la denúncia de les injustícies patides per les dones del seu temps, els seus consells a les joves i, sobretot, el seu discurs reivindicatiu en el camp de les lletres i de les arts davant el domini masculí. Un discurs amb gran parentiu amb el de Madame de Staël, i que posa en relleu la modernitat d'aquesta autora que va viure l'abans i el després de la Revolució francesa.