Competencias en razón y proporción en la Escuela Primaria

Alejandro Fernández Lajusticia, Olimpia Figueras, Bernardo Gómez, Onofre Monzó, Luis Puig

ISBN: 978-84-370-7409-2

Matèria: psicologia i ciències de l'educació

Submatèries: psicologia

Any ed.: 2009

Pàgines: 324 pp-

Aquest estudi contrasta dues investigacions realitzades a Mèxic i Espanya, sobre l'acompliment dels nens enfront de les mateixes tasques, relacionades amb la raó i proporció. L'objectiu és sustentar o rebutjar hipòtesi segons la qual diferències en determinats aspectes, afavoreixen diferències en les competències que manifesten els estudiants

Aquest llibre naix de l'estudi realitzat a Mèxic durant el període 1993-96, del que hi va haver un apropament a la identificació, categorització i evolució de classes de comportaments d'alumnes d'una escola primària al resoldre tasques vinculades a la raó i proporció. Aquestes tendències són el punt de partida del desenvolupament de la investigació que es va realitzar a Espanya durant el període 1996-97. L'objecte d'aquest estudi ha estat contrastar l'execució dels nens d'ambdós països davant les mateixes tasques, relacionades amb les nocions esmentades. La intenció ha estat de trobar proves que sustenten o rebutgen hipòtesis segons les que diferències en determinats aspectes, afavoreixen diferències en les competències que manifesten els estudiants. Aquesta és la part del treball de la dóna compte aquest llibre.