Product Documents

Cómo y por qué se multiplican las especies

La radiación de los pinzones de Darwin

Peter R. Grant, B. Rosemary Grant

Col·lecció: Sin Fronteras, 23

ISBN: 978-84-370-9263-8

Matèria: ciències

Submatèries: biologia

Any ed.: 2014

El matrimoni Grant explica en aquest assaig com els pinsans estudiats pel propi Darwin han seguit proporcionant valuosa informació científica sobre l'origen i l'evolució de noves espècies. Els Grant tracen la història evolutiva de catorze espècies diferents a partir d'un ancestre comú que va viure fa tres milions d'anys. En un llenguatge accessible, analitzen els múltiples factors que influeixen en l'evolució dels pinsans: la forma i la grandària del bec, l'aïllament geogràfic i el canvi climàtic, mostrant, al mateix temps, com les eines de laboratori de la genètica molecular i de la biologia del desenvolupament poden combinar-se amb observacions i experiments sobre les aus en el camp per a proporcionar una comprensió més profunda sobre les causes que fan que el nostre planeta posseixa una riquesa i una diversitat biològica tan gran.

Prefacio

Capítulo 1. El problema de la biodiversidad y los pinzones de Darwin

Capítulo 2. Historia y orígenes

Capítulo 3. Modos de especiación

Capítulo 4. La colonización de una isla

Capítulo 5. Selección natural, adaptación y evolución

Capítulo 6. Interacciones ecológicas

Capítulo 7. Aislamiento reproductivo

Capítulo 8. Hibridación

Capítulo 9. Especies y especiación

Capítulo 10. Reconstruyendo la radiación de los pinzones de Darwin

Capítulo 11. Facilitadores de la radiación adaptativa

Capítulo 12. La historia vital de las radiaciones adaptativas

Capítulo 13. Sumario de la radiación de los pinzones de Darwin

Glosario

Referencias bibliográficas

Índice onomástico

Índice temático

Láminas de imágenes

Grant, B. R. [B. Rosemary] & Grant, P. B. [Peter B.] (2014). Cómo y por qué se multiplican las especies. La radiación de los pinzones de Darwin. Universitat de València.

Grant, B. Rosemary y Grant, Peter B. Cómo y por qué se multiplican las especies. La radiación de los pinzones de Darwin. Universitat de València, 2014.

GRANT, B. Rosemary y GRANT, Peter B. Cómo y por qué se multiplican las especies. La radiación de los pinzones de Darwin. Valencia: Universitat de València, 2014. ISBN 978-84-370-9263-8.

Grant, B. Rosemary y Grant, Peter B. Cómo y por qué se multiplican las especies. La radiación de los pinzones de Darwin. Valencia: Universitat de València; 2014. 292 p.