Cómo catalogar obras de arte y otros objetos artísticos

David Sánchez Muñoz

Col·lecció: Educació. Laboratori de Materials

ISBN: 978-84-370-9902-6

Matèria: art

Submatèries: teoria i ensenyament

Any ed.: 2016

David Sánchez relata amb gran rigor i claredat, l'esdevenir històric de la tasca de la catalogació de les obres d'art. El volum recull el complex mètode i processos que déu conèixer el tipus d'investigador-catalogador que es precisa avui dia per a un millor i més universal accés de les persones al seu patrimoni cultural universal.

Altres formats:

eBook

Amb gran rigor i claredat, David Sánchez relata l'esdevenir històric de la tasca de la catalogació de les obres d'art. Adverteix dels errors i desordre que, deguts a la inexperiència, van caracteritzar als primers intents oficials de catalogació, situació que podria resoldre's amb un ús correcte de les novetats tècniques, sempre que puguen ser dissenyades, implementades i manejades apropiadament. El correcte treball de catalogació ha d'emprendre's a partir d'algunes nocions bàsiques que estiguen suficientment clares, en camps que han de tenir l'aval dels estàndards nacionals i internacionals. Aquest llibre evidencia que gran part de l'èxit de la catalogació resideix en el rigor en la presa de dades dels elements físics, i en com es recull aquesta informació, es classifica i s'ordena, per la qual cosa ofereix algunes eines inicials útils.