Com un vers mai no escrit

La poesia de Vicent Andrés Estellés en els anys cinquanta

Ferran Carbó Aguilar

Col·lecció: Biblioteca Sanchis Guarner

ISBN: 978-84-9883-143-6

Matèria: filologia

Submatèries: filologia catalana

Idioma: català

Coeditor: Publicacions de l’Abadia de Montserrat, Institut Interuniversitari de Filologia Valenciana

Any ed.: 2009

Estudi de la poesia de Vicent Andrés Estellés durant els anys cinquanta, una dècada especialment prodigiosa del poeta. Ell llibre recull un conjunt de treballs que comparteixen l'aprofundiment en el coneixement i la caracterització de la producció literària dels anys cinquanta d'un dels principals poetes de la literatura catalana del segle XX.

Aquest és un estudi de la poesia de Vicent Andrés Estellés durant els anys cinquanta, una dècada especialment prodigiosa del poeta. Respon a un interès i una dedicació constants des de 2003 fins a l'actualitat: la seducció pels versos del poeta valencià, en concret pels versos de la dècada dels cinquanta. El llibre s'enceta amb una visió panoràmica de la producció dels anys quaranta, per a centrar-se en la consolidació i projecció de l'obra dels cinquanta. Tot seguit revisa de manera concreta, algunes de les obres més significatives que el poeta escriu en aquesta dècada. Tot plegat intenta ser un conjunt de treballs -alguns publicats amb anterioritat i ara revisats- que comparteixen l'aprofundiment en el coneixement i la caracterització de la producció literària dels anys cinquanta d'un dels principals poetes de la literatura catalana del segle XX.