Product Documents

Collectanus Cartusiae Vallis Iesuchristi MCCCCLIIII

Bruno M. Gándara, Francisco M. Gimeno Blay, eds.

Amb la col. De: Miguel Gimeno Ribes

Col·lecció: Fonts Històriques Valencianes, 41

ISBN: 978-84-370-7482-5

Matèria: història

Submatèries: història medieval

Idioma: llatí

Any ed.: 2009

Format: 19 x 27 cm

Disponible en formato electrónico:

Aquest manuscrit va ser copiat per Nadal Yvanyes, monjo cartoixà del monestir de Valldecrist, a mitjan segle XV. Es tracta d'una obra miscel.lània destinada a recollir totes les oracions que necessitaven els monjos de la Cartoixa per al seu rés personal de la litúrgia de les hores. El manuscrit copiat per dom Nadal a la cartoixa d'Escaladei, a Tarragona, està format pel psaltiri, les lectures pròpies de diverses festivitats, els psalms penitencials, les lletanies, un himnari, l'ofici de Beata, misses beate Marie, l'ofici de difuns i oracions comunes. Pels textos inclosos i, també, per les seues dimensions, es tracta d'un llibre de rés susceptible de ser utilitzat en qualsevol moment i lloc, entre les dependències del monestir o durant un viatge, a fi de poder acomplir les obligacions litúrgiques allà on els monjos poguessen trobar-se.

Índex

1. Officium mortuorum
  2. Preces comunes

Citació

Gándara Casal, B. M. [Bruno M.] & Gimeno Blay, F. M. [Francisco M.] & Gimeno Ribes, M. [Miguel] (2009). Collectanus Cartusiae Vallis Iesuchristi MCCCCLIIII. Universitat de València.

Gándara Casal, Bruno M. y Gimeno Blay, Francisco M. y Gimeno Ribes, Miguel. Collectanus Cartusiae Vallis Iesuchristi MCCCCLIIII. Universitat de València, 2009.

GÁNDARA CASAL, Bruno M. y GIMENO BLAY, Francisco M. y GIMENO RIBES, Miguel. Collectanus Cartusiae Vallis Iesuchristi MCCCCLIIII. Valencia: Universitat de València, 2009. ISBN 978-84-370-7482-5.

Gándara Casal, Bruno M. y Gimeno Blay, Francisco M. y Gimeno Ribes, Miguel. Collectanus Cartusiae Vallis Iesuchristi MCCCCLIIII. Valencia: Universitat de València; 2009. 344 p.

Copiar al portapapeles