Colección de escritos publicados en Nueva España por diferentes cuerpos y sugestos particulares

Mariano Peset

ISBN: 978-84-370-7822-9

Matèria: història

Submatèries: història moderna

Any ed.: 2010

Altres formats:

Epub

En 1810 la insurrecció de Miguel Hidalgo en Dolores iniciava, durant la guerra contra el francès, el crit d'independència de Mèxic. Diferents autoritats i institucions de Nova Espanya es van apressar a manifestar la seua condemna de l'aixecament i la fidelitat a la monarquia. La universitat de Mèxic, el rector i el claustre, es va unir a la condemna d'Hidalgo i els altres insurgents que pretenien separar als espanyols americans dels espanyols peninsulars. Aquestes proclames universitàries i altres escrits contraris a la revolta, fidels a la monarquia borbònica, es van reunir en un volum publicat a la ciutat de València en 1811. La reedició facsímil d'aquests textos permet conèixer els arguments amb que les autoritats de Nova Espanya van tractar de frenar la independència de Mèxic.