Claustros de catedráticos de la Universida de Valencia, 1775-1779

Matèria: art, història

Submatèries: patrimoni artístic

Any ed.: 2012

La Universitat de València no tènia una edició dels seus claustres de catedràtics i per tal d'anar completant la història de la nostra universitat, feia falta una transcripció i estudi crític de tots els claustres. En aquest volum es recullen els claustres dels anys de 1775-1779, amb la idea de contribuir a la difusió d'aquesta part del nostre patrimoni històric.

La Universitat de València, a diferència del que ocorre amb Bolonya o Salamanca, no tenia una edició dels seus claustres de catedràtics, per la qual cosa feia falta una transcripció i estudi crític de tots els claustres per a anar completant la història de la nostra universitat. En aquest volum, Yolanda Blasco Gil recull els claustres dels anys de 1775-1779, amb la idea de contribuir a la difusió d'aquesta part del nostre patrimoni històric. De l'estudi dels claustres del segle XVIII es conclou que la vida universitària no s'acomoda a unes normes sinó que és molt més rica, i a voltes desborda les qüestions que es tracten, els plets es dilaten i es pot veure el dia a dia de la universitat des de la composició dels seus claustres a les qüestions que es discuteixen.