Atles ODS de la Comunitat Valenciana. Objectius desenvolupament sostenible

Jorge Hermosilla Pla, coord.

Traducció: Carme Piqueras Sanchis

ISBN: 978-84-9133-666-2

Matèria: geografia

Idioma: català

Any ed.: 2024

Enquadernació: cartoné

Format: 29,7 x 42 cm

Pàgines: 356

Disponible en accés obert:

L'Atles ODS de la Comunitat Valenciana consisteix en una obra innovadora que reflecteix la situació actual del desenvolupament sostenible en el territori valencià, segons els paràmetres de l'Agenda 2030. Aquest tom, el segon de la col·lecció, engloba un ampli compendi de representacions cartogràfiques, de base municipal o comarcal, al costat de textos explicatius redactats per un centenar d'experts en les diferents variables que determinen cadascun dels Objectius de Desenvolupament Sostenible. L'obra persegueix, mitjançant una visió pluridisciplinària, descriure i interpretar els processos desenvolupats en matèries vinculades al desenvolupament econòmic, mediambiental, social i cultural en el territori valencià, i que determinen la situació i evolució de les variables que configuren les metes dels 17 ODS. És una obra de divulgació científica oportuna, innovadora i necessària per al coneixement territorial des d'un inèdit i necessari punt de vista.

1. Posar fi a la pobresa en totes les seues formes i a tot el món

2. Posar fi a la fam, aconseguir la seguretat alimentària i la millora de la nutrició i promoure l'agricultura sostenible

3. Garantir una vida sana i promoure el benestar per a tots en totes les edats

4. Garantir una educació inclusiva i equitativa de qualitat i promoure oportunitats d'aprenentatge permanent per a tots

5. Aconseguir la igualtat de gènere i empoderar a totes les dones i les xiquetes

6. Garantir la disponibilitat i la seua gestió sostenible de l'aigua i el sanejament per a tots

7. Garantir l'accés a una energia assequible, fiable, sostenible i moderna per a tots

8. Promoure el creixement econòmic sostingut, inclusiu i sostenible, l'ocupació plena i productiva i el treball decent per a tots

9. Construir infraestructures resilients, promoure la industrialització inclusiva i sostenible i fomentar la innovació

10. Reducció de les desigualtats en i entre els països

11. Aconseguir que les ciutats i els assentaments humans siguen inclusius, segurs, resilients i sostenibles

AA.VV. (2024). Atles ODS de la Comunitat Valenciana. Objectius desenvolupament sostenible. Universitat de València.

AA.VV. Atles ODS de la Comunitat Valenciana. Objectius desenvolupament sostenible. Universitat de València, 2024.

AA.VV. Atles ODS de la Comunitat Valenciana. Objectius desenvolupament sostenible. Valencia: Universitat de València, 2024. ISBN 978-84-9133-666-2.

AA.VV. Atles ODS de la Comunitat Valenciana. Objectius desenvolupament sostenible. Valencia: Universitat de València; 2024. 356 p.