Índex del llibre:

Arte, gusto y estética en la Encyclopédie

AA. DD. Romà de la Calle, ed.

Josep Monter

Col·lecció: Estètica&Crítica, 29

ISBN: 978-84-370-7322-4

Matèria: art

Submatèries: teoria i ensenyament

Coeditor: Fundació General de la Universitat. Patronat Martínez Guerricabeitia

Any ed.: 2009

A manera d'antologia, es presenten uns materials textuals, amb un fil conductor comú que subratlla el nou enfocament que el segle XVIII va concedir a les qüestions de l'àmbit de "l'Estètica". Aquesta nova disciplina il·llustrada, va intentar sistematitzar, diferents termes que la Encyclopédie va fer eloqüentment seus al llarg dels seus diferents volums.

Altres formats:

eBook

A manera d'antologia, es presenten al lector uns materials textuals sens dubte rellevants històricament, amb un fil conductor comú que subratlla el nou enfocament que el segle XVIII va concedir a les qüestions de l'àmbit de "l'Estètica". Aquesta nova disciplina il·lustrada, va intentar sistematitzar, des dels seus inicis oficials (Baumgarten, 1750), termes, entre l'arc de la teoria i de la pràctica, a primera vista dispars com art, tècnica, bellesa, gust, crítica, judici, poètica, imitació, expressió, belles arts o belle nature, per citar només alguns dels articles que la Encyclopédie va fer eloqüentment seus al llarg dels seus diferents volums.