Product Documents

Art i educació

Ricard Huerta

Col·lecció: Educació. Sèrie Materials, 10

ISBN: 978-84-370-1955-0

Matèria: art, psicologia i ciències de l'educació

Submatèries: teoria i ensenyament, pedagogia i didàctica

Idioma: català

Any ed.: 1995

Enquadernació: rústica

Format: 17 x 24 cm

Pàgines: 190 pp.

14,00 €

Sinopsi

Detalles

El model de l'Educació Artística com una disciplina ha superat les concepcions anteriors centrades exclusivament en el conreu de les habilitats manuals i de l'autoexpressió. L'aventura de l'art ens ajuda a "llegir" les imatges del món que ens envolta i a descobrir les nostres possibilitats comunicatives i expressives.

Índex

Índex

Índex
Un pròleg amb pre-visions
CAPÍTOL I. Introducció als conceptes generals de l’Educació Artística
1.1 Alguns dels pioners
1.2 Ves i busca la creativitat
1.3 Descobrir la percepció
1.4 Projectar l’expressió
1.5 El llenguatge de l’art
1.6 Les quatre dimensions de l’Educació Artística
CAPÍTOL II. La sintaxi de la imatge com una eina didàctica
2.1 Un alfabet visual per als mestres
2.2 El llenguatge visual
2.3 El silenci del punt
2.4 Resseguint la línia
2.5 Alguns paràmetres compositius: ritme, equilibri, contrast, harmonia
2.6 La superfície del relat visual
2.7 Un món farcit de color
2.8 La forma informa
2.9 De viatge per l’espai
2.10 Els arguments no són sempre literaris .
CAPÍTOL III. Mètodes i estratègies per al tractament de les arts plàstiques a l’escola .
3.1 Sobre certes tècniques i procediments convencionals
3.2 Una metodologia i un cos de continguts
3.3 Investigació-acció en Educació Artística
3.4 Projectes curriculars
3.5 Els avantatges del Quadern de Bitàcola
3.6 Criteris d’avaluació
3.7 El futur de l’educació pel lleure
3.8 Ergoteràpia per resoldre un grapat d’hàndicaps
3.9 Multiculturalitat i interculturalitat, tan vell i tan nou
CAPÍTOL IV. Viure i transmetre la passió per l’art
4.1 Del patrimoni cultural als mitjans de comunicació de masses
4.2 Les tradicions i les festes populars
4.3 El museu
4.4 La lletra: de la cal·ligrafia a la impremta
4.5 La fotografia
4.6 El còmic
4.7 Els mass media: el cinema, la televisió, les revistes
4.8 Entre l’ordinador personal i la senyalètica
4.9 Les experiències artístiques: indicadors procedimentals i actitudinals idonis
CAPÍTOL V. El dibuix infantil .
5.1 Primera ressenya d’idees sobre el dibuix infantil
5.2 Teories sobre el desenvolupament del dibuix infantil .
5.3 Evolució dels dibuixos infantils
5.4 Algunes classificacions
5.5 Els xiquets dibuixen, i n’aprenen ells i els mestres
ANNEX: estudi de casos. Alguns exercicis desenvolupats al taller
• Ampliació d’estructures compositives
• El punt de partida
• La línia a seguir
• Construir l’atzar
• Alfabets didàctics
• Ventalls didàctics
• Carnestoltes a l’escola
TAULA D’IL·LUSTRACIONS
BIBLIOGRAFIA

Citació

Huerta, R. [Ricard] (1995). Art i educació. Universitat de València.

Huerta, Ricard. Art i educació. Universitat de València, 1995.

HUERTA, Ricard. Art i educació. Valencia: Universitat de València, 1995. ISBN 978-84-370-1955-0.

Huerta, Ricard. Art i educació. Valencia: Universitat de València; 1995. 190 p.

Copiar al portapapeles