Art contra la violència masclista

Tantes dones en una mateixa

Norberto Piqueras i Manuel Martínez Tórtola (coords.)

ISBN: 978-84-9133-654-9

Matèria: art, estudis feministes

Idioma: català, castellà

Any ed.: 2024

Format: 20,5 x 27,5 cm

Un vers d’una de les poetes valencianes més reconegudes, Maria Beneyto, dona títol a aquesta exposició, a partir del seu poema “Criatura múltiple”, en el qual aprofundeix en si mateixa i la seua diversitat, la seua força i la seua vulnerabilitat. En el context del 25 de novembre, Dia Internacional de l’Eliminació de la Violència contra les Dones, es presentà un conjunt d’obres el tema de les quals és la denúncia de la violència masclista o la reivindicació de la llibertat de les dones. Segons les dades de Nacions Unides, una de cada tres dones ha patit algun tipus de violència de gènere, i cada onze minuts una dona o una xiqueta mor assassinada per un familiar. Les obres que conformen aquest projecte procedeixen de diverses col·leccions privades (Pilar Citoler, Inelcom, DKV…) i, molt especialment, dels fons patrimonials de les universitats públiques valencianes: Universitat d’Alacant, Universitat Miguel Hernández, Universitat Jaume I, Universitat Politècnica de València i Universitat de València.

Biografía

Piqueras, N. [Norberto] & Martínez Tórtola, M. [Manuel] (2024). Art contra la violència masclista. Tantes dones en una mateixa. Universitat de València.

Piqueras, Norberto y Martínez Tórtola, Manuel. Art contra la violència masclista. Tantes dones en una mateixa. Universitat de València, 2024.

PIQUERAS, Norberto y MARTÍNEZ TÓRTOLA, Manuel. Art contra la violència masclista. Tantes dones en una mateixa. Valencia: Universitat de València, 2024. ISBN 978-84-9133-654-9.

Piqueras, Norberto y Martínez Tórtola, Manuel. Art contra la violència masclista. Tantes dones en una mateixa. Valencia: Universitat de València; 2024. 124 p.