Àrab i català: contactes i contrastos

Carme Barceló

ISBN: 978-84-370-9883-45

Idioma: català

Coeditor: Publicacions de l'Abadia de Montserrat, Institut Interuniversitari de Filologia Valenciana

Any ed.: 2011

Aquest volum recull una sèrie de textos que havien aparegut en diverses revistes i actes de congressos, publicats inicialment en català o traduïts amb aquest motiu. Està estructurat en dues parts: la primera, anomenada amb arti¬cles que aborden els arabismes i la connexió medie¬val entre la llengua àrab i la llengua catalana, i la segona, dedicada a mostrar les incoherències paleses als estudis que defensen la pervivència d'una llengua romànica pròpia par¬lada a les terres valencianes abans de la conquesta de Jaume I.

Aquest volum recull una sèrie de textos que havien aparegut en diverses revistes i actes de congressos, publicats inicialment en català o traduïts amb aquest motiu. Està estructurat en dues parts: la primera, anomenada «Contactes», inclou set arti¬cles que aborden els arabismes i la connexió medie¬val entre la llengua àrab i la llengua catalana. La segona, titulada «Contrastos», reuneix quatre tre¬balls i tres notes crítiques; està dedicada a mostrar les incoherències paleses als estudis que defensen la pervivència d'una llengua romànica pròpia par¬lada a les terres valencianes abans de la conquesta de Jaume I.