Aproximación a las propuestas de desarrollo desde perspectivas holísticas

Análisis realizado mediante Groundd Theory a partir de las alternativas de organizaciones indias de carácter ecológico y social

Vicente Palop Esteban

Col·lecció: La Nau Solidària

ISBN: 978-84-370-9278-2

Matèria: sociologia i política

Any ed.: 2014

Guardonat amb el Premi Manuel Castillo 2012 d'estudis sobre desenvolupament humà i la pau que atorga el Patronat Sud-Nord de la Universitat de València, aquest treball analitza i classifica els conceptes que generen desenvolupament a partir d'un apropament a la metodologia qualitativa coneguda com la Teoria Fonamentada o 'Grounded Theory' (Glaser i Strauss, 1967).

Guardonat amb el Premi Manuel Castillo 2012 d'estudis sobre desenvolupament humà i la pau que atorga el Patronat Sud-Nord de la Universitat de València en la modalitat d'obra de recerca inèdita, aquest treball analitza i classifica els conceptes que generen desenvolupament a partir d'un apropament amb la metodologia qualitativa coneguda com la Teoria Fonamentada (Glaser i Strauss, 1967). La també anomenada 'Grounded Theory' va permetre sobrevolar i classificar aquests aspectes a partir de testimonis d'organitzacions socials índies, que treballen des de conceptes holístics. Variables com el medi ambient, el capital social, la participació, entre unes altres, poden ser tan precursores de desenvolupament (o fins i tot més) que el producte intern brut: sobretot si tenim en compte a les persones.