Afasia no fluente. Materiales y análisis pragmático (Vol. 2 del Corpus PerLa)

Beatriz Gallardo Paúls, Verónica Moreno Campos

ISBN: 978-84-370-6252-5

Matèria: filologia

Submatèries: general

Any ed.: 2005

En aquest segon volum s'han agrupat transcripcions corresponents a

El corpus PerLA ("Percepción. Lenguaje y Afasia"), sorgeix en l'àrea de Lingüística General de la Universitat de València com a resposta a la necessitat integrar l'estudi de les patologies lingüístiques en les tendències actuals de la pragmàtica i la lingüística de corpus. Per a satisfer les exigències d'aquestes disciplines i disposar de dades amb validesa ecològica, s'han realitzat gravacions a diferents parlants amb afàsia, en un context que intenta allunyar-se de les convencions pròpies de l'entrevista per a aproximar-se en la mesura que es puga a les interaccions conversacionals que desenvolupa qualsevol parlant en el seu cotidianeitat: d'ací la participació essencial dels interlocutors-clau en les gravacions. Les transcripcions es nàs realitzat segons un sistema de convencions que procedeix de l'anàlisi conversacional etnometodològica, si bé amb certes matisacions derivades del tipus especial de dades que es manegen. En aquest segon volum s'han agrupat transcripcions corresponents a Parlants amb afàsia global, afàsia de Broca, afàsia encreuada i afàsia motora transcortical.