Afasia fluente. Materiales para su estudio (Volumen 1 del Corpus PerLA)

Beatriz Gallardo Paúls, Julia Sanmartín Sáez

Amb la col. de: Verónica Moreno Campos

ISBN: 978-84-370-6251-8

Matèria: filologia

Submatèries: general

Idioma: castellà

Any ed.: 2005

Enquadernació: rústica

Format: 13 x 21 cm

Pàgines: 202 pp.

15,60 €

Sinopsi

Detalles

El corpus PerLA ("Percepción. Lenguaje y Afasia"), sorgeix en l'àrea de Lingüística General de la Universitat de València com a resposta a la necessitat integrar l'estudi de les patologies lingüístiques en les tendències actuals de la pragmàtica i la lingüística de corpus. Per a satisfer (les exigències d'aquestes disciplines i disposar de dades amb validesa ecològica, s'han realitzat gravacions a diferents parlants amb afàsia, en un context que intenta allunyar-se de les convencions pròpies de l'entrevista per a aproximar-se en la mesura que es puga a les interaccions conversacionals que desenvolupa qualsevol parlant en la seua cotidianeidad; d'ací la participació essencial dels interlocutors-clau en les gravacions. Les transcripcions s'han realitzat segons un sistema de convencions que procedeix de l'anàlisi conversacional etnometodològica, si bé amb certes matisacions derivades del tipus especial de dades que es manegen. En aquest primer volum s'inclouen les transcripcions de cinc parlants amb afàsia de Wernicke.

Citació

Gallardo Paúls, B. [Beatriz] & Sanmartín Sáez, J. [Julia] (2005). Afasia fluente. Materiales para su estudio (Volumen 1 del Corpus PerLA). Universitat de València.

Gallardo Paúls, Beatriz y Sanmartín Sáez, Julia. Afasia fluente. Materiales para su estudio (Volumen 1 del Corpus PerLA). Universitat de València, 2005.

GALLARDO PAÚLS, Beatriz y SANMARTÍN SÁEZ, Julia. Afasia fluente. Materiales para su estudio (Volumen 1 del Corpus PerLA). Valencia: Universitat de València, 2005. ISBN 978-84-370-6251-8.

Gallardo Paúls, Beatriz y Sanmartín Sáez, Julia. Afasia fluente. Materiales para su estudio (Volumen 1 del Corpus PerLA). Valencia: Universitat de València; 2005. 202 p.

Copiar al portapapeles