Afasia: corpus mixto del lenguaje conversacional

Enric Serra Alegre, Montserrat Veyrat Rigat, Carlos Hernández Sacristán

ISBN: 978-84-370-6972-2

Matèria: filologia, psicologia i ciències de l'educació

Submatèries: general, psicologia

Any ed.: 2008

El corpus PerLa ("Percepción, Lenguaje y Afasia"), sorgeix en l'àrea de Lingüística General de la Universitat de València com a resposta a la necessitat d'integrar l'estudi de les patologies lingüístiques en les tendències actuals de la pragmàtica i la lingüística de corpus. L'estudi presenta gravacions a diferents parlants amb afàsia, en un context de quotidianeïtat.

El corpus PerLa ("Percepción, Lenguaje y Afasia"), sorgeix en l'àrea de Lingüística General de la Universitat de València com a resposta a la necessitat d'integrar l'estudi de les patologies lingüístiques en les tendències actuals de la pragmàtica i la lingüística de corpus. Per a satisfer les exigències d'aquestes disciplines i diposar de dades amb validesa ecològica, s'han realitzat gravacions a diferents parlants amb afàsia, en un context que intenta allunyar-se de les convencions pròpies de l'entrevista per aproximar-se, en la mesura del possible, a les interaccions conversacionals que desenvolupa qualsevol parlant en la seua quotidianeïtat. Les transcripcions s'han realitzat segons un sistema de convencions que procedeix de l'anàlisi conversacional etnometodològica, encara que amb certs matisos. En aquest quart volum s'inclouen diversos casos de gravacions de parlants amb afàsia.