A través de l'espill

Lectures de l'obesitat: medicina, art i societat

Juan Antonio Díaz Rojo, coord.

ISBN: 978-84-370-8862-4

Matèria: història de la ciència i documentaciò

Any ed.: 2012

Per tal de complementar l'exposició homònima, aquest volum recull treballs que mostren la multidisciplinarietat de l'estudi de l'obesitat, que és objecte de breus reflexions i anàlisis des de la història de la medicina, l'anàlisi del discurs, l'antropologia, la sociologia, la historia de l'art i les ciències mediques.

Aquesta publicació pretén ser un complement de l'exposició «A través de l'espill. Lectures de l'obesitat: medicina, art i societat», organitzada per l'institut d'Història de la Medicina i de la Ciència López Piñero (CSIC-UVEG) i el Vicerectorat de Planificació, Igualtat i Cultura de la Universitat de València. El volum recull treballs que mostren la multidisciplinarietat de l'estudi de l'obesitat, que és objecte de breus reflexions i anàlisis des de la història de la medicina, l'anàlisi del discurs, l'antropologia, la sociologia, la historia de l'art i les ciències mediques. La diversitat d'enfocaments d'aquesta publicació respon al mateix esperit de l'exposició, en què es donen compte dels mes variats discursos sobre l'obesitat, convertida des de mitjan segle passat en un fenomen en què es projecten les tensions de la societat occidental.