A propòsit de Joan Fuster

Alan Yates, Eulàlia Duran, Ramon Lapiedra, Toni Moyà, Encarna García Monerris, Justo Serna

Col·lecció: Quaderns d'Orientació Valencianista

ISBN: 978-84-370-5932-7

Matèria: filologia

Submatèries: filologia catalana

Idioma: català

Coeditor: Editorial Afers, Edicions Bromera, Edicions 3 i 4, Tàndem Edicions

Any ed.: 2004

Recull de les intervencions en la I Jornada Joan Fuster, celebrada a Sueca el 2003 i organitzada per l'Ajuntament de la ciutat i la Càtedra Joan Fuster.Visions entorn de l'obra i la personalitat de l'assagista, o elaborades a partir dels temes que més el van interessar, com ara la política del País Valencià, la història cultural de la nostra societat i el futur de la llengua catalana.

Joan Fuster va ser, primer que tot, un escriptor, i després, moltes altres coses. Potser una d'elles, la d'agitador d'idees, ha acabat imposant-se sobre totes les altres i resulta difícil separar la consideració de la seua obra de les seues reflexions i propostes nacionals sobre el País Valencià i els Països Catalans. De fa uns anys, la Càtedra Joan Fuster de la Universitat de València duu a terme una tasca de difusió i estudi de la seua obra, que va des de la publicació dels volums de la seua correspondència a l'organització de jornades i col.loquis sobre els més diversos aspectes de la seua figura i la seua producció literària. A propòsit de Joan Fuster recull cinc assaigs breus sobre l'escriptor o, a partir d'ell, de temes tractats en els seus escrits. Així, Eulàlia Duran hi analitza l'historiador de la cultura; Justo Serna i Encarna García Monerris, la passió per l'escriptura; Alan Yates, les traduccions dels seus llibres a l'anglès; mentre que Ramon Lapiedra i Toni Mollà reflexionen, respectivament, sobre el valencianisme polític i l'estat de la llengua ara mateix. Serenament, sense estridències, lluny d'hagiografies i iconoclàsties, tan estèrils les unes com les altres.