A propòsit de Joan Fuster

Alan Yates, Eulàlia Duran, Ramon Lapiedra, Toni Moyà, Encarna García Monerris, Justo Serna

Col·lecció: Quaderns d'Orientació Valencianista

ISBN: 978-84-370-5932-7

Matèria: filologia

Submatèries: filologia catalana

Idioma: català

Coeditor: Editorial Afers, Edicions Bromera, Edicions 3 i 4, Tàndem Edicions

Any ed.: 2004

Joan Fuster va ser, primer que tot, un escriptor, i després, moltes altres coses. Potser una d'elles, la d'agitador d'idees, ha acabat imposant-se sobre totes les altres i resulta difícil separar la consideració de la seua obra de les seues reflexions i propostes nacionals sobre el País Valencià i els Països Catalans. De fa uns anys, la Càtedra Joan Fuster de la Universitat de València duu a terme una tasca de difusió i estudi de la seua obra, que va des de la publicació dels volums de la seua correspondència a l'organització de jornades i col.loquis sobre els més diversos aspectes de la seua figura i la seua producció literària. A propòsit de Joan Fuster recull cinc assaigs breus sobre l'escriptor o, a partir d'ell, de temes tractats en els seus escrits. Així, Eulàlia Duran hi analitza l'historiador de la cultura; Justo Serna i Encarna García Monerris, la passió per l'escriptura; Alan Yates, les traduccions dels seus llibres a l'anglès; mentre que Ramon Lapiedra i Toni Mollà reflexionen, respectivament, sobre el valencianisme polític i l'estat de la llengua ara mateix. Serenament, sense estridències, lluny d'hagiografies i iconoclàsties, tan estèrils les unes com les altres.

Duran, E. [Eulàlia] & García Monerris, E. [Encarna] & Lapiedra Civera, R. [Ramon] & Mollà, T. [Toni] & Serna, J. [Justo] & Yates, A. [Alan] (2004). A propòsit de Joan Fuster. Universitat de València.

Duran, Eulàlia y García Monerris, Encarna y Lapiedra Civera, Ramon y Mollà, Toni y Serna, Justo y Yates, Alan. A propòsit de Joan Fuster. Universitat de València, 2004.

DURAN, Eulàlia y GARCÍA MONERRIS, Encarna y LAPIEDRA CIVERA, Ramon y MOLLÀ, Toni y SERNA, Justo y YATES, Alan. A propòsit de Joan Fuster. Valencia: Universitat de València, 2004. ISBN 978-84-370-5932-7.

Duran, Eulàlia y García Monerris, Encarna y Lapiedra Civera, Ramon y Mollà, Toni y Serna, Justo y Yates, Alan. A propòsit de Joan Fuster. Valencia: Universitat de València; 2004. 108 p.