200 problemes de determinació estructural de compostos orgànics

Idioma: català

Any ed.: 2024

Format: 21 x 29,7 cm

Les tècniques espectroscòpiques constitueixen l’eina més important en l’actualitat per a conèixer i descriure l’estructura dels compostos orgànics i són una matèria fonamental en la formació dels graduats en química. Aquest llibre tracta sobre problemes de determinació estructural de compostos orgànics mitjançant tècniques espectroscòpiques combinades (IR, RMN). Més enllà dels aspectes teòrics associats a cadascuna de les tècniques espectroscòpiques, la determinació estructural té un caràcter pràctic i aplicat que només es pot desenvolupar mitjançant la resolució de problemes, i amb aquesta finalitat es proporciona una àmplia col·lecció (200 problemes), amb espectres reals de bona qualitat, que permetrà als estudiants exercitar-se en l’aprenentatge de la determinació estructural de compostos orgànics.

Biografía

José Ramón Pedro Llinares  és llicenciat en Química i doctor en Química Orgànica per la Universitat de Valencia. Actualment és professor emèrit de la Universitat de València. La seua primera línia d’investigació tractava sobre l’aïllament i la síntesi de sesquiterpens amb diferents tipus d’esquelet. Posteriorment, va evolucionar cap al desenvolupament de nous procediments sintètics basats en l’ús de catalitzadors quirals per a l’obtenció de compostos enantiomèricament enriquits.

Gonzalo Blay Llinares  és catedràtic en Química per la Universitat de Valencia. La seua àrea d’investigació és la síntesi orgànica, particularment el desenvolupament de nous procediments sintètics basats en l’ús de catalitzadors quirals  per a l’obtenció de compostos enantiomèricament enriquits. Com a docent, ha impartit diverses assignatures en els Graus de Química i Farmàcia i al Màster en Química Orgànica de la Universitat de València.

PRÒLEG

REFERÈNCIES BIBLIOGRÀFIQUES

SOLUCIONS ALS PROBLEMES (Núm. 1‐50)

PROBLEMES

Pedro Llinares, J. R. [José Ramón] & Blay Llinares, G. [Gonzalo] (2024). 200 problemes de determinació estructural de compostos orgànics. Universitat de València.

Pedro Llinares, José Ramón y Blay Llinares, Gonzalo. 200 problemes de determinació estructural de compostos orgànics. Universitat de València, 2024.

PEDRO LLINARES, José Ramón y BLAY LLINARES, Gonzalo. 200 problemes de determinació estructural de compostos orgànics. Valencia: Universitat de València, 2024. ISBN 978-84-1118-399-4.

Pedro Llinares, José Ramón y Blay Llinares, Gonzalo. 200 problemes de determinació estructural de compostos orgànics. Valencia: Universitat de València; 2024. 288 p.