Índex del llibre:

Nobles, patrimonis i conflictes a la València moderna

Estudis en homenatge a la professora Carme Pérez Aparicio

Amparo Felipo, coord.

ISBN: 978-84-9134-238-0

Matèria: història

Submatèries: història contemporània

Idioma: català

Any ed.: 2018

Format: 16,5 x 23 cm.

Pàgines: 356

Les elits privilegiades valencianes de l’edat moderna constitueixen l’objecte d’aquest llibre col·lectiu. Es tracta d’estudis realitzats per investigadors i investigadores formats en la Universitat de València. Obrin les seues pàgines un conjunt de treballs que permeten assistir a la fundació Vilafranquesa, visitar el palau dels comtes d’Almenara o endinsar-se en l’espai domèstic dels senyors de Guardamar.

Es reuneixen en aquest llibre d’homenatge a la professora Carme Pérez Aparicio catorze estudis centrats en la noblesa valenciana des de facetes diverses. Obrin les seues pàgines un conjunt de treballs que, interessats pels habitatges nobles, permeten assistir a la fundació Vilafranquesa, visitar el palau dels comtes d’Almenara o endinsar-se en l’espai domèstic dels senyors de Guardamar. Mostra també als comtes del Real litigant per la terra o als regants de Castelló de la Plana elaborant les seues ordenances i es fa ressò de l’ascens social de la nissaga dels Pujalt durant el segle XVI, del marquès de Castellnou en el XVII i dels descendents de Jaume Roig en el XVIII, així com de nobles i plebeus il·legítims, que cerquen en la legitimació la integració familiar. Acudeix a les polèmiques sobre l’expulsió dels moriscs amb Fonseca i s’apropa a la conflictivitat nobiliària de la mà de don Joan Boïl d’Arenós i del marquès de Quirra. Se situa, finalment, davant la Guerra de Successió, observada des de l’opció política del comte de Parcent i de la confiscació de la biblioteca del comte de Cervelló. En suma, unes visions que reflecteixen la complexitat d’un grup social tan influent durant l’època moderna.