Contexte · Paratexte · Textes. Etude d'Historiographie linguistique

Brigitte Lépinette

ISBN: 978-84-370-8229-5

Matèria: filologia

Submatèries: comunicaciò i traducció, filologia francesa i italiana

Idioma: francès

Any ed.: 2012

El present estudi constitueix la continuació d'una investigació prèvia en el mateix domini historiogràfic: l'ensenyament de francès a Espanya al segle XVIII. L'historiador de la gramàtica troba en l'ensenyament de les llengües informacions crucials sobre les actituds lingüístiques, el contacte entre cultures i l'època. L'objectiu d'aquest treball és explicar les característiques lingüístiques d'un conjunt de textos didàctics, així com l'origen de la transmissió de sabers gramaticals des d'una perspectiva historiogràfica. Les conclusions de l'estudi posen de relleu que la lingüística escolar està marcada, primer, pel context social i cultural, després per la lingüística francesa especulativa i escolar i finalment per la lingüística espanyola i de les seves gramàtiques generals editades a partir de 1820.

Lépinette, B. [Brigitte] (2012). Un demi-siecle de grammaire pour l'enseignement du français en Espagne (1800-1850). Contexte · Paratexte · Textes. Etude d'Historiographie linguistique. Universitat de València.

Lépinette, Brigitte. Un demi-siecle de grammaire pour l'enseignement du français en Espagne (1800-1850). Contexte · Paratexte · Textes. Etude d'Historiographie linguistique. Universitat de València, 2012.

LÉPINETTE, Brigitte. Un demi-siecle de grammaire pour l'enseignement du français en Espagne (1800-1850). Contexte · Paratexte · Textes. Etude d'Historiographie linguistique. Valencia: Universitat de València, 2012. ISBN 978-84-370-8229-5.

Lépinette, Brigitte. Un demi-siecle de grammaire pour l'enseignement du français en Espagne (1800-1850). Contexte · Paratexte · Textes. Etude d'Historiographie linguistique. Valencia: Universitat de València; 2012. 394 p.