Product Documents

Tres estudis d'etnologia de la Cabília

Pierre Bourdieu

Pròl. Joan Bestard

Traducció: Maria Josep Marín

Col·lecció: Història, 86

ISBN: 978-84-370-7404-7

Matèria: història, sociologia i política

Submatèries: teoria de la història i historiografia

Idioma: català

Any ed.: 2010

L'Algèria francesa dels anys convulsos del conflicte colonial, una societat esquinçada on encara pervivia un món camperol tradicional, en una època marcada intel·lectualment per la contraposició entre el marxisme, la fenomenologia i l'estructuralisme, fou el context en què el jove Pierre Bourdieu realitzà el seu aprenentatge com a científic social i intel·lectual. Fruit d'aquesta experiència intel·lectual i política va ser aquest llibre. Unes recerques antropològiques sobre el món berber algerià, redactades als anys seixanta, no sols eren una aportació positiva al coneixement d'aquesta societat "tradicional", sinó que sotmetien a la crítica un estructuralisme que regnava en els medis intel·lectuals francesos. A quasi quaranta anys de la seua publicació, aquests estudis, traduïts ara al català, continuen sent suggestius per als antropòlegs.

Una introducció etnològica a la teoria de la pràctica

PREFACI

CAPÍTOL I: EL SENTIT DE L’HONOR

La dialèctica del desafiament i de la rèplica

Punt d’honor i honor: nif i h. urma

L’ethos de l’honor

CAPÍTOL II: LA CASA O EL MÓN CAPGIRAT

CAPÍTOL III: EL PARENTIU COM A REPRESENTACIÓ I COM A VOLUNTAT

Representació de parentiu i parentiu de representació

Utilitat, conformitat i utilitat de la conformitat

Creences col·lectives i mentides pietoses

L’ordinari i l’«extraordinari»

Estratègies matrimonials i reproducció social

ÍNDEX ANALÍTIC

Bestard, J. [Joan] & Bourdieu, P. [Pierre] & Marín Jordà, M. J. [Maria Josep] (2010). Tres estudis d'etnologia de la Cabília. Universitat de València.

Bestard, Joan y Bourdieu, Pierre y Marín Jordà, Maria Josep. Tres estudis d'etnologia de la Cabília. Universitat de València, 2010.

BESTARD, Joan y BOURDIEU, Pierre y MARÍN JORDÀ, Maria Josep. Tres estudis d'etnologia de la Cabília. Valencia: Universitat de València, 2010. ISBN 978-84-370-7404-7.

Bestard, Joan y Bourdieu, Pierre y Marín Jordà, Maria Josep. Tres estudis d'etnologia de la Cabília. Valencia: Universitat de València; 2010. 168 p.