Mètode, 91. SheSciencie, ciencia con perspectiva de genero

Martí Domínguez Romero, dir.

Matèria: ciències

Any ed.: 2016

Dedicat a la ciència amb perspectiva de gènere, el monogràfic del número 91, que ha estat coordinat per la professora Capitolina Díaz, analitza la situació de les dones en la ciència, els efectes dels biaixos androcèntrics en la recerca i els potencials canvis que representarien per a la ciència, i per a la societat en general, unes pràctiques inclusive. Han participat Ana Sánchez, Teresa Samper-Gras, Marcela Jabbaz, Carmen Magallón, Nazareth Gallego-Morón, Carme Valls-Llobet, Marine Buet. S’hi inclou il·lustracions de Paula Bonet, una tribuna de Marta Macho, responsable del blog ‘Mujeres con ciencia’ i recentment guardonada amb el Premi Emakunde a la Igualtat, i una entrevista a Londa Schiebinger, directora del projecte Gendered Innovations. En aquest número també celebrem l’Any Llull amb un article de la filòloga i medievalista Lola Badia. A més, recorrem l’Horta de València a través dels seus noms, gràcies a Joan Carles Membrado Tena. Laura L. David trenca el silenci mediàtic sobre salut mental i Daniel Climent i Carles Martín Cantarino ens parlen del segle d’or de la botànica. El número es completa amb les entrevistes al poeta i músic Celdoni Fonoll i a Antonio Marquina, catedràtic d’Anàlisi Matemàtica (UV), i les seccions habituals.

Martí Domínguez Romero, d. [dir.] (2016). Mètode, 91. SheSciencie, ciencia con perspectiva de genero. Universitat de València.

Martí Domínguez Romero, dir. Mètode, 91. SheSciencie, ciencia con perspectiva de genero. Universitat de València, 2016.

MARTÍ DOMÍNGUEZ ROMERO, dir. Mètode, 91. SheSciencie, ciencia con perspectiva de genero. Valencia: Universitat de València, 2016. ISBN 9772171911911.

Martí Domínguez Romero, dir. Mètode, 91. SheSciencie, ciencia con perspectiva de genero. Valencia: Universitat de València; 2016. 116 p.