Purpureae Vestes IV: Production and Trade of Textiles and Dyes

Matèria: història

Idioma: castellà, anglès

Any ed.: 2014

Fruit d'un Col·loqui Internacional celebrat dins de les activitats del Projecte DressID (Clothing and Identities. New perspectives on Textils from the Roman Empire), el grup d'estudis espanyol va organitzar en la Universitat de València un dia de treball sobre el luxe en l'Antiguitat. La qualitat de les intervencions va permetre comprovar els avanços dels treballs dels diferents participants, que tractaven l'aparença personal des de diferents punts de vista i dels precedents orientals van demostrar l'existència de connexions amb cultures i creences llunyanes, els aspectes legals van ser plantejats. Es van tractar també els conceptes relacionats amb el poder a través del vestit, el simbolisme de l'exclusivitat de l'ús de la porpra, així com les connexions comercials a través de la ruta de la seda, van permetre comprovar que els objectes de prestigi arribaven fins al nord-oest d'Europa. Alguns treballs van concentrar la seua temàtica sobre els aspectes socials del luxe en diferents ocasions i territoris de l'Imperi romà: en les cerimònies religioses romanes, en la jerarquia i societat, a través del vestit en els pobles pre-romans. Finalment, per qüestions cronològiques apareix el treball sobre aspectes relacionats amb el vestit en el Baix Imperi.

Alfaro Giner, C. [Carmen] & Ortiz García, J. [Jónatan] & Tellenbach, M. [Michael] (2014). Purpureae Vestes IV: Production and Trade of Textiles and Dyes. In the Roman Empire and Neighbouring Regions. Universitat de València.

Alfaro Giner, Carmen y Ortiz García, Jónatan y Tellenbach, Michael. Purpureae Vestes IV: Production and Trade of Textiles and Dyes. In the Roman Empire and Neighbouring Regions. Universitat de València, 2014.

ALFARO GINER, Carmen y ORTIZ GARCÍA, Jónatan y TELLENBACH, Michael. Purpureae Vestes IV: Production and Trade of Textiles and Dyes. In the Roman Empire and Neighbouring Regions. Valencia: Universitat de València, 2014. ISBN 978-84-370-9183-9.

Alfaro Giner, Carmen y Ortiz García, Jónatan y Tellenbach, Michael. Purpureae Vestes IV: Production and Trade of Textiles and Dyes. In the Roman Empire and Neighbouring Regions. Valencia: Universitat de València; 2014. 240 p.