Ni putas ni sumisas (6ª ed.)

Fadela Amara con la colaboración de Sylvia Zappi

Magalí Martínez

Col·lecció: FEMINISMOS

ISBN: 978-84-376-3851-5

Matèria: estudis feministes

Coeditor: Ediciones Cátedra, Instituto de la Mujer

Any ed.: 2018

Format: 13,5 x 21 cm.

Pàgines: 184

Sohane, filla de la immigració magribina, fou cremada viva a la perifèria de París. Això desencadenà un moviment contra el masclisme i la violència masculina, que es reconstrueix en aquestes pàgines. Però més enllà, aquest llibre vibrant posa en qüestió la submissió a normes culturals opressives, i fa una denúncia de la marginació social i dels paranys del multiculturalisme.

'Ni putas ni sumisas', fue l'eslògan, voluntàriament provocador, que un grapat de xiques de barriades obreres va llançar un manifest denunciant el masclisme i la violència masculina. El detonant fue l'assassinat de Sohane, una jove de divuit anys que fue cremada visca en un soterrani de Vaig citar Balzac. Bella i insubmisa, Sohane, filla de la immigració, havia pagat amb la vida la seua negativa a plegar-se a les normes de funcionament de la barriada. Però aquest llibre, clar i sintètic, no és només la història d'un moviment que ha tingut gran repercussió a França i que entre altres coses ha contribuït efectivament a la promulgació de la anomenada <>, sinó que parla també d'immigració, dones musulmanes, del feminisme institucionalitzat, de les noves relacions entre hòmens i dones jóvens, del multiculturalisme i de l'universalisme, de la laïcitat a l'escola, dels barris com a guetos, del moviment obrer i la falta de treball.És a dir, de qüestions que no sols afecten les xiques de les barriades obreres, sinó a totes les dones franceses, i de fenomen que prompte o tard ocorrerà a Espanya i a Europa.