Mujer y literatura de viajes en el siglo XIX: Entre España y las Américas

Matèria: filologia

Submatèries: fiologia anglogermànica

Any ed.: 2011

Eva Canel, Emilia Serrano, Fanny Calderón de la Barca, Nellie Bly, W.L.M Jay, Helen Sanborn, Ella Hoffman, Laura de Montoya, Gertrudis Gómez de Avellaneda, Clorinda Matto de Turner, Eduarda Mansilla i Concha Espina van recórrer tres continents, deixant constància escrita de la transformació geopolítica del món que els va tocar viure. Els processos d'independència d'Amèrica Llatina, la fi definitiva de l'imperi espanyol, el neocolonialisme nord-americà, la formació dels primers feminismes i l'emergència de xarxes transnacionals de dones intel.lectuals van ser temes dels seus diaris de viatge. Aquest llibre tracta de rescatar els seus noms i els seus textos, comunament oblidats per la història, per demostrar que la literatura de viatges escrita per aquestes dones és un conjunt textual indispensable per conèixer amb més profunditat els secrets del segle XIX.

Ferrús Antón, B. [Beatriz] (2011). Mujer y literatura de viajes en el siglo XIX: Entre España y las Américas. Universitat de València.

Ferrús Antón, Beatriz. Mujer y literatura de viajes en el siglo XIX: Entre España y las Américas. Universitat de València, 2011.

FERRÚS ANTÓN, Beatriz. Mujer y literatura de viajes en el siglo XIX: Entre España y las Américas. Valencia: Universitat de València, 2011. ISBN 978-84-370-8106-9.

Ferrús Antón, Beatriz. Mujer y literatura de viajes en el siglo XIX: Entre España y las Américas. Valencia: Universitat de València; 2011. 128 p.