Fitxa del llibre: Ficha técnica

Mètode, 93. Els problemes del mil·lenni

Reptes que fan progressar les matemàtiques

AA. DD.

Matèria: Ciències

Submatèries: Física

Idioma: català

Any ed.: 2017

Enquadernació: Rústica

El monogràfic d’aquest número analitza els reptes matemàtics per resoldre, acompanyats per les fotografies de l’artista Ana Yturralde. Inclou també una entrevista a Maria Blasco i una conversa amb Jean Bricmont i Richard Dawkins. A més de les seccions habituals, hi col·laboren Jordi Miralda, Enric Marco, Julián Blanco, José Luis Gasent, Guillermo Mateu, Lucas Monzani, Roger Muñoz i Rafel Crespo.

La revista Mètode dedica el seu monogràfic a analitzar els reptes matemàtics encara per resoldre. Coordinat per Sergio Segura de León, llicenciat i doctor en Matemàtiques per la Universitat de València «Els problemes del mil·lenni» ha reunit les signatures de Pilar Bayer, Xavier Mora, Vicente Muñoz i María Teresa Lozano. A més, trobem una entrevista a Louis Nirenberg, professor de matemàtiques de la Universitat de Nova York i Premi Abel 2015. Els articles s’acompanyen de les fotografies d’Ana Yturralde, que reflecteixen el repte de les matemàtiques davant problemes encara per resoldre. S’hi inclou també una entrevista a Maria Blasco, directora del Centre Nacional d’Investigacions Oncològiques, i una conversa amb Jean Bricmont i Richard Dawkins. També s’hi troba l’article «Del laboratori als tribunals», on Cristina Junyent vincula la biologia molecular amb la genètica forense. A més, Jordi Miralda fa una revisió crítica sobre l’obra lul·liana, i amb Enric Marco, Julián Blanco i José Luis Gasent viatgem a l’infern del sol. La revista recull també un article de Guillermo Mateu, Lucas Monzani i Roger Muñoz sobre el paper del cervell en les decisions financeres, i una tribuna de Rafel Crespo, vicerector d’Estudis de Postgrau de la Universitat de València i llicenciat i doctor en matemàtiques per la mateixa institució, que ens recorda la idoneïtat d’aquest número tot coincidint amb el cinquanta aniversari de la creació dels estudis de matemàtiques a València.