Product Documents

Marie-Claire Blais y Margaret Atwood

Bellas bestias, oráculos y apocalipsis

Eva Pich Ponce

Col·lecció: Biblioteca Javier Coy d'Estudis Nord-Americans, 105

ISBN: 978-84-370-9280-5

Matèria: filologia

Submatèries: crítica i teoria literària, fiologia anglogermànica

Any ed.: 2014

Basant-se en les novel·les de Blais i d'Atwood, Eva Pich Ponce descriu en aquest estudi la relació entre la literatura canadenca anglòfona i la literatura quebequesa. Marie-Claire Blais i Margaret Atwood constitueixen dos pilars essencials de les lletres canadenques. Aquestes dues autores, que escriuen en llengües diferents (francès i anglès), tenen en comú que pertanyen a la mateixa generació, practiquen diferents gèneres literaris i aborden els problemes de la identitat i l'alteritat, així com les relacions de poder. Ambdues examinen les relacions entre homes i dones, i presenten un univers internacional condicionat pels crims contra la humanitat i els desastres mediambientals. En la seua literatura, el futur està tenyit d'incertesa, encara que la solidaritat i l'escriptura apareixeran com els millors mitjans per a combatre les amenaces que aguaiten a la humanitat.

INTRODUCCIÓN:
LA LITERATURA CANADIENSE Y LA LITERATURA QUEBEQUENSE
Dos escritoras leídas en las dos lenguas
Marie-Claire Blais y Margaret Atwood
IDENTIDAD NACIONAL Y LITERATURA
Marie-Claire Blais y Estados Unidos
Margaret Atwood y Estados Unidos
La convivencia de las dos soledades
EL UNIVERSO FEMENINO
Subvirtiendo los géneros tradicionales
La belle bête y los cuentos de hadas
The Edible Woman y la forma del romance
Entre el silencio y la escritura
Manuscrits de Pauline Archange
Lady Oracle
Cierta reconciliación: Visions d’Anna y Cat’s Eye
Vulnerabilidad y violencia
Bodily Harm
Soifs
UN FUTURO INCIERTO
Soifs y el fin del mundo
Después del fin del mundo: Oryx and Crake, The Year of the Flood, MaddAddam

Pich Ponce, E. [Eva] (2014). Marie-Claire Blais y Margaret Atwood. Bellas bestias, oráculos y apocalipsis. Universitat de València.

Pich Ponce, Eva. Marie-Claire Blais y Margaret Atwood. Bellas bestias, oráculos y apocalipsis. Universitat de València, 2014.

PICH PONCE, Eva. Marie-Claire Blais y Margaret Atwood. Bellas bestias, oráculos y apocalipsis. Valencia: Universitat de València, 2014. ISBN 978-84-370-9280-5.

Pich Ponce, Eva. Marie-Claire Blais y Margaret Atwood. Bellas bestias, oráculos y apocalipsis. Valencia: Universitat de València; 2014. 242 p.