Product Documents

Sostenibilidad en las áreas metropolitanas

María Dolores Pitarch Garrido, dir.

Col·lecció: Estudios y Documentos de Desarrollo Local, 13

ISBN: 978-84-370-9637-7

Matèria: geografia, sociologia i política

Any ed.: 2014

Disponible en accés obert:

Les àrees metropolitanes són, per la seua complexitat, un atractiu objecte d'estudi per a científics socials de totes les especialitats. El llibre és producte d'aquest interès, i en ell conflueixen diferents perspectives i enfocaments provinents de la Geografia, la Sociologia, el Treball Social i la Ciència Política. Concretament, l'origen d'aquest conjunt d'estudis sobre els aspectes territorials, socials i polítics més rellevants de les àrees metropolitanes és el 'I Congrés Internacional sobre Sostenibilitat Metropolitana', celebrat a València en 2013. Les ponències convidades a aquest congrés es recullen en aquest llibre. L'origen d'aquest congrés és anterior, doncs parteix del projecte de recerca «Sostenibilitat ambiental i social en espais metropolitans: el cas de l'àrea metropolitana de València» desenvolupat entre els anys 2011 i 2013.

Prólogo

Introducción

Capítulo 1. La sostenibilidad en áreas metropolitanas. Un enfoque territorial, María Dolores Pitarch (Universitat de València)

Capítulo 2. El gobierno de las áreas metropolitanas: cuestiones abiertas y perspectivas de futuro, Joaquín Martín (Universitat de València)

Capítulo 3. La movilidad sostenible en áreas metropolitanas. Evolución reciente y escenarios de futuro en el Área Metropolitana de Valencia, Juan Miguel Albertos (Universitat de València)

Capítulo 4. La difusión de la globalización en los sistemas urbanos europeos, Céline Rozenblat (Université de Laussane) y Denise Pumain (Université de Paris)

Capítulo 5. Políticas públicas y sostenibilidad urbana. Argumentaciones en torno a una reconsideración de las políticas urbanas en España, Joan Subirats (Universitat Autónoma de Barcelona)

Capítulo 6. Insostenibilidad y crisis metropolitana: propuestas para la investigación y la acción, Ricardo Méndez (CSIC)

Capítulo 7. Notas sobre la crisis económica en las ciudades europeas, Oriol Nel·lo (Universitat Autònoma de Barcelona)

Capítulo 8. Los Servicios Sociales en el Área Metropolitana de València: la cooperación necesaria, F. Xavier Uceda (Universitat de València)

Capítulo 9. Los servicios sociales en el Área Metropolitana de Valencia, Gustavo Zaragoza (Universitat de València)

Pitarch, M. D. [M. Dolores] & Pitarch, M. D. [M. Dolores] (2014). Sostenibilidad en las áreas metropolitanas. Universitat de València.

Pitarch, M. Dolores y Pitarch, M. Dolores. Sostenibilidad en las áreas metropolitanas. Universitat de València, 2014.

PITARCH, M. Dolores y PITARCH, M. Dolores. Sostenibilidad en las áreas metropolitanas. Valencia: Universitat de València, 2014. ISBN 978-84-370-9637-7.

Pitarch, M. Dolores y Pitarch, M. Dolores. Sostenibilidad en las áreas metropolitanas. Valencia: Universitat de València; 2014. 220 p.