La salud: intimidad y libertades informativas

Carmen Tomás-Valiente Lanuza, dir.

Col·lecció: Propuestas. Serie Monografías

ISBN: 978-84-370-6497-0

Matèria: dret

Coeditor: Editorial Tirant lo Blanch

Any ed.: 2006

Format: 21,5 x 15 cm

El caràcter altament sensible de la informació relativa a la salut dels individus ha contribuït al fet que en els darrers anys es preste a aquest camp una atenció especial, tant per part del legislador com en els mateixos tribunals de justícia. En aquest volum es reuneixen una sèrie de treballs que pretenen aprofundir en el complex entramat de drets i obligacions que es generen en aquest àmbit, i que, com no podia ser d'una altra manera, projecten les seues conseqüències en els diversos ordes jurídics (constitucional, civil, penal, processal, laboral, etc.). Des d'aquesta perspectiva multidisciplinària, s'analizarà -sempre a la llum de la normativa nacional i internacional sobre la matèria- el dret del ciutadà a conèixer tota la informació disponible relativa a la seua salut (i a les conseqüències que per a aquesta poden comportar intervencions alienes, siga en l'àmbit dels tractaments mèdics o en el de l'experimentació clínica), així com el seu dret a preservar aquestes dades en l'esfera de la seua intimitat davant de l'interès més o menys legítim que de conèixer-los puguen posseir alguns tercers (l'empresari, el mateix Estat, etc.).

Tomás-Valiente Lanuza, C. [Carmen] (2006). La salud: intimidad y libertades informativas. Universitat de València.

Tomás-Valiente Lanuza, Carmen. La salud: intimidad y libertades informativas. Universitat de València, 2006.

TOMÁS-VALIENTE LANUZA, Carmen. La salud: intimidad y libertades informativas. Valencia: Universitat de València, 2006. ISBN 978-84-370-6497-0.

Tomás-Valiente Lanuza, Carmen. La salud: intimidad y libertades informativas. Valencia: Universitat de València; 2006. 280 p.