La guerra secreta de Carlos V contra el Papa

La cuestión de Parma y Piacenza en la correspondencia del cardenal Granvela

María José Bertomeu Masiá, ed.

Col·lecció: Documentos Inéditos de Carlos V

ISBN: 978-84-370-7398-9

Matèria: història, sociologia i política

Submatèries: història moderna

Coeditor: Ediciones de la Universidad de Murcia

Any ed.: 2009

Enquadernació: cartoné

Aquest llibre presenta l'edició filològica de documents originals i inèdits pertanyents a la Correspondència del Cardenal Granvela conservada en la Biblioteca Nacional de Madrid i la Reial Biblioteca del Palau Reial de Madrid. En aquests documents, i també en la introducció, es relata la història de la conjura que l'emperador Carles V, amb l'ajuda de Ferrante Gonzaga, governador de Milà, va planejar i va executar el 1547 contra Pier Luigi Farnese, duc de Parma i Piacenza i fill del papa Pau III. La mort del duc i la presa de Piacenza van deslligar tota una sèrie de reaccions diplomàtiques i polítiques fonamentals per a entendre la política imperial de mitjan segle XVI. Es desvela així la xarxa d'espies engegada per ambdues faccions en un joc de forces que va durar cinc anys i va implicar els més alts personatges i els més importants assumptes del moment.

Bertomeu Masiá, M. J. [M. José] (2009). La guerra secreta de Carlos V contra el Papa. La cuestión de Parma y Piacenza en la correspondencia del cardenal Granvela. Universitat de València.

Bertomeu Masiá, M. José. La guerra secreta de Carlos V contra el Papa. La cuestión de Parma y Piacenza en la correspondencia del cardenal Granvela. Universitat de València, 2009.

BERTOMEU MASIÁ, M. José. La guerra secreta de Carlos V contra el Papa. La cuestión de Parma y Piacenza en la correspondencia del cardenal Granvela. Valencia: Universitat de València, 2009. ISBN 978-84-370-7398-9.

Bertomeu Masiá, M. José. La guerra secreta de Carlos V contra el Papa. La cuestión de Parma y Piacenza en la correspondencia del cardenal Granvela. Valencia: Universitat de València; 2009. 530 p.