Product Documents

La evolución, de Darwin al genoma

Fernando González Candelas

Col·lecció: Sin Fronteras, 16

ISBN: 978-84-370-7546-4

Matèria: ciències

Submatèries: biologia

Any ed.: 2009

Fa 150 anys, Charles Darwin va encetar una revolució científica, social i intel.lectual en publicar L'origen de les espècies. Mai una teoria científica no ha exercit una influència tan forta en àmbits tan diferents de l'activitat humana com la teoria de l'evolució. Però, lluny de ser una teoria coneguda, estudiada i apreciada, la situació actual en molts països és encara d'oberta oposició. Què fa tan perillosa la teoria evolutiva? Té encara vigència la proposta de Darwin? Com encaixen els darrers descobriments de la biologia en la teoria evolutiva? Necessitem una nova teoria per a explicar la biodiversitat i les adap¬ta¬cions? Aquestes qüestions, i altres de semblants, són les que es plantegen en aquest llibre, que pretén posar a l'abast de tothom els postulats de la teoria de l'evolució i les incògnites encara no resoltes per aquesta.

Capítulo 1. INTRODUCCIÓN

Capítulo 2. LOS PRECURSORES DE DARWIN

Capítulo 3. DARWIN, EL VIAJE DEL BEAGLE Y LA GESTACIÓN DE EL ORIGEN DE LAS ESPECIES

Capítulo 4. LA SELECCIÓN NATURAL

Capítulo 5. PRUEBAS Y CRÍTICAS A LA EVOLUCIÓN

Capítulo 6. EVOLUCIÓN Y HERENCIA

Capítulo 7. EL ÁRBOL DE LA VIDA

Capítulo 8. DE LA CÉLULA AL ORGANISMO, DEL GEN AL CARÁCTER

Capítulo 9. EL GENOMA, SUSTRATO Y REGISTRO DE LA EVOLUCIÓN

Capítulo 10. LA APARICIÓN Y EXTINCIÓN DE ESPECIES

Capítulo 11. SEXO Y EVOLUCIÓN

Capítulo 12. ¿SIGUE EVOLUCIONANDO LA ESPECIE HUMANA?

Capítulo 13. ENVEJECIMIENTO Y EVOLUCIÓN

Capítulo 14. LA EVOLUCIÓN EN EL ESTRADO

Capítulo 15. ¿HACIA UNA NUEVA TEORÍA DE LA EVOLUCIÓN?

BIBLIOGRAFÍA RECOMENDADA

GLOSARIO

PROCEDENCIA DE LAS FIGURAS

ÍNDICE ANALÍTICO

González Candelas, F. [Fernando] (2009). La evolución, de Darwin al genoma. Universitat de València.

González Candelas, Fernando. La evolución, de Darwin al genoma. Universitat de València, 2009.

GONZÁLEZ CANDELAS, Fernando. La evolución, de Darwin al genoma. Valencia: Universitat de València, 2009. ISBN 978-84-370-7546-4.

González Candelas, Fernando. La evolución, de Darwin al genoma. Valencia: Universitat de València; 2009. 284 p.