Product Documents

El coronel Puigdengolas y la batalla de Badajoz (agosto de 1936)

Héctor Alonso García

Col·lecció: Història i Memòria del Franquisme, 41

ISBN: 978-84-370-9345-1

Matèria: història

Submatèries: història contemporània

Any ed.: 2014

El coronel Ildefons Puigdengolas Ponce de León (1876-1936) va ser un veterà que va lluitar a Cuba i el Marroc i va desenvolupar el seu historial en el Cos de Seguretat, institució policial de la Segona República. Ben considerat pels polítics republicans, va ser nomenat governador militar de Badajoz, ciutat que va ser presa per les forces revoltades. Les vertaderes circumstàncies de la caiguda de Badajoz han estat ocultes fins a fa molt poc per la premsa-propaganda de l'època, que va amagar i va deformar el que realment va succeir. Del màxim responsable militar de la defensa de Badajoz no sabíem quasi res i moltes de les dades que circulaven sobre ell eren difuses i contradictòries. Aquest llibre aporta nova informació sobre la seua vida i la seua personalitat, però també desmenteix falsedats abocades sobre aquest militar i el que va ser l'episodi més important de la seua carrera.

2. Biografía de Ildefonso Puigdengolas

3. La guerra

4. Entre el estrecho y Cáceres

5. Puigdengolas en Badajoz

6. Madrid

7. De Mérida a Badajoz

8. La cuestión de las cifras

9. La batalla de Badajoz

10. La responsabilidad de la pérdida de Badajoz

11. Después de la batalla

12. En Portugal y en España

13. La muerte de Puigdengolas

14. Algunas consideraciones finales

15. Apéndice documental: fuentes

Índice onomástico

Alonso García, H. [Héctor] (2014). El coronel Puigdengolas y la batalla de Badajoz (agosto de 1936). Universitat de València.

Alonso García, Héctor. El coronel Puigdengolas y la batalla de Badajoz (agosto de 1936). Universitat de València, 2014.

ALONSO GARCÍA, Héctor. El coronel Puigdengolas y la batalla de Badajoz (agosto de 1936). Valencia: Universitat de València, 2014. ISBN 978-84-370-9345-1.

Alonso García, Héctor. El coronel Puigdengolas y la batalla de Badajoz (agosto de 1936). Valencia: Universitat de València; 2014. 362 p.