Julio Alonso Asenjo

Submatèries: filologia espanyola

Coeditor: UNED de Madrid, Universidad de Sevilla

Any ed.: 1995

Disponible en accés obert:

Poc llegit i quasi totalment inèdit està el teatre de col·legi dels jesuïtes d’Espanya. Potser poc llegit per inèdit, és a dir, de difícil accés. Oferim al lector i a l’estudiós la ràpida trajectòria d’aquesta pràctica escènica en la segona part del s. XVI; els autors més representatius: P. Acevedo, J. Bonifacio, F. Ximénez i F. d’Àvila amb M. de la Truja i J. de Arguijo; peces de diversos gèneres: comèdia (o tragèdia, o tragicomèdia) al·legòrica: Metánea; acte sacramental: Dança per al SSmo. Sagrament; ègloga: Col·loqui de Moisés; joguet còmic: Diàleg a la Vinguda del P. Visitador a les Escoles i la joia del teatre espanyol de col·legi del s. XVI: la Tragèdia de San Hermenegildo, que ocupa tot el tom II. Lligen, imaginen, commoveu-vos, riguen... com els xics que feien aquest teatre i gaudien amb ell.

Alonso, J. [Julio] (1995). La Tragedia de San Hermenegildo y otras obras del Teatro Español de Colegio (2 vols.). Universitat de València.

Alonso, Julio. La Tragedia de San Hermenegildo y otras obras del Teatro Español de Colegio (2 vols.). Universitat de València, 1995.

ALONSO, Julio. La Tragedia de San Hermenegildo y otras obras del Teatro Español de Colegio (2 vols.). Valencia: Universitat de València, 1995. ISBN 978-84-370-2050-1.

Alonso, Julio. La Tragedia de San Hermenegildo y otras obras del Teatro Español de Colegio (2 vols.). Valencia: Universitat de València; 1995. 820 p.